Meer bekendheid voor jouw merk?
Start met een passende Social media strategie
Marketingstrategie voor Social Media
Naamsbekendheid, meer volgers, meer leads
Jouw social media-marketingstrategie op maat
Het lijkt misschien ontmoedigend, dat er op sociale media inmiddels zoveel concurrentie is. Echter beidt een eenvoudige strategie jouw bedrijf tal van mogelijkheden om je online marketing doelen te halen.
Daarnaast heeft Google besloten om vanaf 2021 meer waarde te hechten aan links vanaf Social media platforms. Hierdoor is marketing op de socials niet alleen een manier om verkeer vanaf deze platformen naar je site te lokken, maar heeft het ook een positieve impact op je SEO.
Is jouw bedrijf helemaal nieuw op het gebied van sociale media of wil je simpelweg je online presence versterken?
Wij helpen je graag met de volgende werkzaamheden:
- Doelen stellen die zinvol zijn voor jouw bedrijf
- Onderzoek naar relevante targetgroepen
- Het creëren van interressante sociale inhoud
- Slimme timing van het plaatsen van content
- Periodieke evaluatie en updates aan je campagnes
Wat houdt dit concreet in?
Doelen stellen die zinvol zijn voor jouw bedrijf
Als eerste zullen we de volgende vraag moeten beantwoorden:
“Wat wil je eigenlijk van social media?
Het plannen van een social media-strategie begint met jouw doelen.
Wil je een community opbouwen, meer volgers of gaat het uitsluitend om het ontwikkelen van meer leads.
Hoe dan ook, jouw doelstellingen zullen jouw contentstrategie bepalen en hoeveel tijd en energie er aan jouw campagnes besteedt moet worden.
Onderzoek naar relevante targetgroepen
Slechte marketeers doen aannames. Slimme doen onderzoek.
Dankzij de eindeloze demografische data en analysetools (voor sociale media), zijn er talloze onderzoeksmogelijkheden.
Wat is het verschil tussen de bezoekers op de verschillende platforms?
- Facebook en YouTube zijn beide uitstekende plaatsen voor advertenties, gemiddeld genomen verdienen gebruikers op FB en YT redelijk tot goed.
- Instagram en TikTok zijn goede platformen, wanneer je millennials of Gen Z wilt targeten.
- Pinterest wordt voornamelijk gebruikt door vrouwen. Pinterest heeft (mede hierdoor) gemiddeld de hoogste waarde aan “sociale shoppers”.
- LinkedIn heeft een gebruikersbase die goed opgeleid is. Hierdoor is het een goed platform voor sectorspecifieke inhoud die ingewikkelder kan zijn dan wat je op Facebook of Twitter ziet.
Het creëren van interressante sociale inhoud
Het zal geen verrassingen zijn, dat je social media-marketingstrategie staat of valt met de inhoud.
Na het stellen van doelen en het bepalen van de targetgroepen, hebben wij een vrij goed idee van wat we voor jouw bedrijf moeten publiceren.
Bij het plaatsen van content houden we uiteraard de social media trents in de gaten, zodat jouw bedrijf op een moderne en efficiënte manier wordt vertegenwoordigd.
Slimme timing van het plaatsen van content
Timing en content gaan hand in hand. Aangezien de feed op de verschillende platforms continue vernieuwd wordt, is het belangrijk dat jouw content verschijnt wanneer de gebruikers online zijn.
Bij het uitvoeren van de de targetgroepen bekijken we uiteraard wat, gemiddeld genomen, de beste tijd is om jouw campagnes aan jouw doelgroep te laten zien.
Periodieke evaluatie en updates aan je campagnes
Periodiek zal getoetst moeten worden of targets gehaald worden. Indien dat niet het geval is is de volgende stap om te kijken of dit temaken heeft met de campagnes of met de targets.
Uiteindelijk is uiteraard de belangrijkste vraag: Leveren mijn social media campagnes meer op dan mijn andere campagnes (email, Google Ads, etc).
Beniewd naar onze tarieven?
SEO paketten en tarieven